Francine Thielen-Tonnaer

Francine Thielen-Tonnaer

78 jaar Horst

Sinds het verdrag van Rome is mijn overtuiging steeds sterker geworden dat MOEDER AARDE ons laat zien dat wij veel zorgvuldiger met haar moeten omgaan. Niet alleen dichtbij maar ook ver weg. Wij moeten stoppen met het overvragen van wat MOEDER AARDE kan dragen.

Wat in mijn ogen vooral moet stoppen dat is dat wij hier in onze directe omgeving mega hoeveelheden diervoedsel importeren uit gebieden waardoor de natuurlijke leefomgeving daar verwoest wordt. Ontheemding van mens en dier te gevolge. Wie zijn wij dat wij denken dat deze handelwijze oké is? Ook hier dicht bij huis is deze handelwijze bedreigend door de massaliteit aan dieren die op industriële wijze worden gehouden. Dieronwaardig en met uitstoot van schadelijke stoffen in de bodem, de lucht en het water en ook vormen zij in directe zin een bedreiging voor de volksgezondheid. Bij de plaatselijke politieke partij D66-GroenLinks laat ik dit geluid horen.

Volledige kieslijst